Saturday, January 21, 2012

Kecantikan Wajah datang dari Hati Yang Baik

Salam..hye dear bloggers...apa khabar? sihat semuanya? scha doakan anda smua berada dlm keadaan baik dan sntiasa dilindungiNYA...aminn...

Actually,scha ni suka berkongsi pndapat n berkongsi Ilmu...trus terang scha katakan..dari feedback rmai org ttg scha...at first...scha mmg nmpak sombong orgnye..tp when kamu smua dah rpt dgn scha...kamu smua akn tahu character sbnr scha..paling Scha tak suka org kata Scha Hipokrit!...klau lah scha ni hipokrit...scha tak akn berada d thp skrg ni..

Alhamdulillah..Scha dikurniakan rmai kawan2 yg mnjadi penyeri hdup scha...rmai jgk kwn baik and tak lupa..ada jugak yg nk bermusuhan dgn Scha..Subhanallah..Apa la yg kamu dpt dgn memusuhi sahabat yakni saudara islam kamu juga? Scha keliru dgn sikap dan hati manusia...Moga Allah beri kalian(musuh2ku) petunjuk.....aminn...


Bercakap ttg Kecantikan Wajah...bagi scha...setiap kali pandangan kita..yg pertama adalah pandangan pada wajah...setuju tak? first korang pandang org...mestilah korang focus pd wajah kan? takkan focus kasut dlu kan? impossible rite? hikhik...just kidding..

Wajah seseorg dpt menceritakan serba sedikit ttg personaliti seseorang itu...Scha turut bersetuju bahawa Kecantikan wajah dtg dari hati yg ikhlas, baik dan suci....

Bagi scha...setiap wanita dilahirkan dengan kecantikan tersendiri...itu diakui...tapi...apa gunanya wajah cantik dek tempekan solekan tebal andai hati tak secantik wajah yg di rias? Scha juga akui...wanita yg baik budi pekertinya...ikhlas dlm setiap hal yg dilakukannya serta sntiasa memaafkan org adalah wanita yg trpancar seri di wajahnya...

Oleh itu, Sama2 lah kita mencantikkan terlebih dahulu hati kita ni..Jauhi Perasaan Hasad Dengki, Dendam, Jauhi Perasaan Benci, Perasaan negatif yg mampu pengaruhi diri lalu trpancar jua d wajah...Byk cntoh yg scha dpt lihat...dr org sekeliling scha...bukan scha nk kutuk..mngata...sbb scha sndiri sdar yg scha ni pun tak smpurna...ckup skadar scha menasihati...mengingatkan kalian agr kte sme2...peroleh keberkatan hdup dunia akhirat......insyaAllah..aminn....

No comments:

Post a Comment